Nowoczesny e-US: dodatkowe funkcjonalności w elektronicznym Urzędzie Skarbowym od 2025 roku

Jeśli prowadzisz własną działalność gospodarczą, wiesz doskonale, że czas to pieniądz. I z pewnością cenisz fakt, że rozwój nowoczesnych technologii oraz postęp cyfryzacji pozwalają dziś załatwić wiele spraw urzędowych przez Internet. Mamy więc dobrą informację: od 2025 roku e-US będzie obsługiwał jeszcze więcej spraw online. Dowiedz się więcej na ten temat.

Platforma e-Urząd Skarbowy – czym jest i dla kogo jest dostępna?

E-Urząd Skarbowy zaczął funkcjonować w 2023 roku. Od tej pory przedsiębiorcy mogą załatwiać wiele spraw przez internet bez konieczności bezpośredniego stawienia się w placówce. W praktyce oznacza to naprawdę dużą oszczędność czasu, np. w zakresie dojazdu do urzędu czy oczekiwania na swoją kolej do specjalisty zajmującego się określoną sprawą.

Ministerstwo Finansów nieustannie pracuje nad tym, aby unowocześniać e-US. Dzięki temu zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy zyskają dostęp do coraz większej gamy internetowych usług fiskusa. Diametralne zmiany czekają na podatników w 2025 roku, kiedy zakres spraw załatwianych online jeszcze bardziej się poszerzy.

Zmiany w e-US: aplikacja mobilna dostępna już od przyszłego roku i wideorozmowy z pracownikami KAS

Do tej pory e-Urząd Skarbowy dawał możliwość między innymi zdalnego rozliczenia i wysłania deklaracji PIT. Od przyszłego roku podatnicy będą mogli zrobić to za pomocą aplikacji mobilnej. Umożliwi ona także kontaktowanie się z fiskusem oraz płacenie podatków z poziomu telefonu komórkowego.

Zadaniem aplikacji mobilnej e-US, nad którą intensywnie pracuje resort finansów, jest przede wszystkim uproszczenie procesu rozliczania i wysyłania deklaracji PIT. Dzięki temu użytkownicy nie będą już musieli logować się w tradycyjny sposób – przez przeglądarkę internetową. Twórcy rozwiązania postawili sobie za cel, aby aplikacja była intuicyjna w obsłudze oraz przejrzysta. Na chwilę obecną jednak nie wiadomo, czy umożliwi też wykonywanie innych czynności istotnych m.in. dla osób prowadzących własną działalność gospodarczą. Wszelkie nowinki na ten temat zmian dotyczących przedsiębiorców i informacje przydatne dla prowadzących biznes znajdziesz tutaj: https://firmove.pl/.

Rozszerzenie funkcjonalności e-US zakłada też udostępnienie usługi wideorozmowy z pracownikiem KAS (Krajowej Administracji Skarbowej). W pierwszej kolejności obsługiwani będą oczywiście petenci z najpilniejszymi sprawami, lecz w miarę rozwoju systemu funkcjonalność zostanie rozszerzona na wszystkich klientów.

Dostęp do e-US dla osób trzecich – już od 2025 roku

Dla właścicieli firm niezwykle istotną zmianą w e-US będzie natomiast możliwość udostępnienia dostępu do konta osobom trzecim – w tym osobom prowadzącym księgowość przedsiębiorstwa. W ten sposób będą mogły one np. łatwo i szybko rozliczyć roczne zeznania podatkowe i wysłać je bezpośrednio do urzędu.

Jak zapowiada Ministerstwo Finansów, zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby fizyczne od nowego roku zyskają możliwość udostępniania poszczególnych zakładek w e-US osobom trzecim. A to oznacza, że platforma stanie się jeszcze bardziej przyjazna i dostosowana do potrzeb użytkowników. Wprowadzanie przyjaznych rozwiązań pozwalających zaoszczędzić czas i energię przez zmniejszenie liczby wizyt w poszczególnych placówkach są doceniane przez wszystkich interesantów. Zmiany w e-US od 2025 roku z pewnością wyjdą wszystkim na korzyść, dlatego już teraz warto śledzić związane z nimi komunikaty. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *